Te 1873. godine u razmaku od samo četiri mjeseca, do Rijeke su dovedene čak dvije pruge, i to 25 lipnja tzv. šanpeterska pruga od Svetog Petra ( današnje Pivke) do Rijeke, a 23 listopada tzv. karlovačko-riječka željeznica između Karlovca i Rijeke.
Na pruzi Sveti Petar - Rijeka bilo je šest kolodvora, sedam stajališta, pet tunela, četrdeset i jedna čuvarnica, četiri vodopostaje za napajanje parnih lokomotiva te dvije ložionice za njihovo održavanje.
Kolodvor Opatija - Matulji jedan je od najljepših malih kolodvora na pruzi Rijeka - Šapjane a važan je upravo zbog toga što je označio početak razvoja turizma u Opatiji. Naime, od matuljskog štaciona do Lovrana bečka gospoda vozila su se u kočijama ali i u tramvajima, koji su počeli voziti točno prije 105 godina.
Ravnatelj Društva južnih željeznica Friedrich Julius Schiller počeo je graditi prve ville i hotele u Opatiji i Lovranu, a njegova golema zasluga je i jedinstvena šetnjica Lungomare.
Nakon Prvog svijetskog rata pruga Sveti Petar - Rijeka potpala je pod upravu Talijanskih državnih željeznica, odnosno pod njihovu direkciju u Trstu. Talijani su je 1936 elektrificirali jednosmjernim sustavom 3000V te su parne lokomotive potpuno zamjenjene električnima.
FOTO GALERIJA: Štacion (kolodvor Opatija-Matulji) 30 fotografija